Sağlıklı Yaşam

Site Rengi

Aşı sonrası ağrı, halsizlik veya ateş hissetmediyseniz

06.07.2021
7.083
Aşı sonrası ağrı, halsizlik veya ateş hissetmediyseniz

MRNA aşılardan sonra yan etkilerin görülmesi bağışıklık sisteminin harekete geçtiğinin göstergesi ,araştırma sonucu açıklandı.

 

ABD Birleşik Devletleri’deki Walter Reed Askeri Tıp Merkezi çalışanları ile yapılan araştırmada 206 kişinin aşı öncesi ve sonrası antikor seviyelerine bakıldı . Aşı sonrası ağrı ve ateş hissedip hissetmeyenler arasında yapılan araştırmaya göre bir rapor hazırlandı.

Biontech aşısı uygulanmakta olan sağlık çalışanlarına aşıyla ilgili re-aksiyonlara dair anket yapıldı. Aşının klinik çalışmalarında olduğu gibi en çok rastlanılan yan etki kolda ağrı oldu. Katılımcıların % 91’i ilk, % 82’si ikinci dozdan sonra kol ağrısı bildirdi. Yine ilk ve ikinci dozdan sonra halsizlik ya da vücudunda ağrı hissedenlerin oranı sırasıyla % 42 ve % 28 ile % 62 ve 52 oldu.

 

Ancak aşının yan etkilerinin siddeti ile antikor seviyeleri arasında bir bağ olmadığı görüldü. Araştırmacılar bulguların, m-RNA aşıları sonrası yan etki olmamasının aşının işe yaramadığı manasına gelmediğinin göstergesi olduğunu belirterek bu konudaki endişelerin yersiz olduğunu söyledi. Aşı sonrası kolunuz ağrımadı mı, halsizlik hissetmediniz mi: Endişelenmeyin…

Bir bir veya daha fazla kişi ve şunu diyen bir yazı 'UZMANLAR SONUCU AÇIKLADI AŞI SONRASI KOLUNUZ AĞRIMADI HALSİZLİK ve ATES HİSSETMEDİYSENİZ...' görseli olabilir

 

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış.